söndag 30 juni 2013

Sammanfattning: Juni

Nu börjar månaden dras mot sitt slut och vi drar igång med ännu en  sammanfattning av vad vi läst denna månaden!



















Rebeccas lästa böcker överst:

  • Vid din sida av Anne Cassidy
  • Upprorsänglar av Libba Bray
  • Blunda och hoppa av Sarah Dessen
  • City of Ashes av Cassandra Clare
  • Beautiful Chaos av Kami Garcia & Margaret Stohl
  • Flykten från läger 14 av Blaine Harden
  • Saeculum av Ursula Poznanski
Antal lästa: 7 st
Engelska böcker: 2 st
Svenska böcker: 5 st

Tegelstenar (över 500 sidor): 2 st
Korta böcker (under 200 sidor): 0 st

Antal sidor lästa: 2812 sidor

Bästa boken: Beautiful Chaos
Besvikelsen: Upprorsänglar

Finaste framsida: City of Ashes

Framsteg på mål: Fortsatt framsteg på läsningen av engelska böcker, samt framsteg på serien Caster Chronicles. Förhoppningsvis blir serien utläst innan sommarens slut.

Daniellas lästa böcker underst:
  • Den förlorade liljan av Sarah Singleton
  • Cirkoli av Patrik Stigsson
  • Evermore av Alyson Noël
  • Skämmartecknet av Lene Kaaberböl
  • Den femte systern av Malin Sandén
Antal lästa: 5 st
Engelska böcker: 0 st
Svenska böcker: 5 st

Tegelstenar (runt 500 sidor): 1
Korta böcker (under 200 sidor): 0

Antal sidor lästa: 1742 sidor

Bästa boken: Svårt att bestämma mig så det får bli Cirkoli och Skämmartecknet
Besvikelsen: Den femte systern

Finaste framsida: Cirkoli

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Kommentar om månaden/nästa månad:
Den här månaden läste jag mer än mitt mål, som var 3 böcker och jag är stolt över mig själv. Tvivlar på om det blir så nästa månad igen, men jag ska försöka. Just nu läser jag Helena i Starcrossed serien. Efter det harjag många böcker som ligger och väntar på mig. En som jag ska läsa igen bara för att få skriva en recension är Någon Annanstans. Sedan har jag två engelska böcker som ligger och väntar på mig; Beautiful Darkness och The Hunger Games. Sen har jag två måste böcer som jag MÅSTE ta tag i och läsa, pust.//Daniella
   Denna månaden blev det mer böcker lästa än förväntat, tror att efter halva månaden så hade jag bara läst 2 eller 3 böcker men sedan tog det fart. I vissa böcker, var London en del av handlíngen, på ett eller annat vis. Och jag har bara längtat och längtat efter att få åka till London, speciellt blir längtan större när man läser om staden i var och varannan bok. Men nu i juli så ska vi äntligen resa! Några böcker som jag då planerat att läsa blir lite blandning av nyinkomna böcker och böcker som stått ett tag i bokhyllan, bland annat ska jag läsa Rädda mig inte och Den femte vågen, som jag verkligen ser fram emot. Tror nästa läs-månad kommer bli Awesome!//Rebecca 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar