söndag 1 september 2013

Sammanfattning: Augusti månad

Gud så snabbt denna månaden gått, idag är det ju september och hösten är på väg! Skolorna har dessutom kommit igång igen och läxorna trillar in så nu blir det åter fokus på skolan eftersom det är vårt sista år i gymnasiet. Men nu ska vi först och främst sammanfatta läsningen denna månaden!

Daniellas lästa böcker:



Antal lästa:  2st
Engelska böcker: 1
Svenska böcker: 1

Tegelstenar (omkring 500 sidor): 0
Korta böcker (under 200 sidor): 0

Antal sidor lästa: 611 sidor

Bästa boken: Angelfall
Besvikelsen: Ingen

Finaste omslag: Någon annanstans














Rebeccas lästa böcker:


Antal lästa: 4st
Engelska böcker: 1
Svenska böcker: 3st

Tegelstenar (omkring 500 sidor): 2st
Korta böcker (under 200 sidor): 1

Antal sidor lästa: 1622 sidor

Bästa boken: Sofies värld
Besvikelsen: Ingen, kanske lite besviken på Boktjuven

Finaste omslag: Geek Girl!














Framsteg på mina mål: Har ej fortsatt på någon av de serier som jag tänkt mig läsa klart detta året så det får jag ta och börja med igen, annars har väl målet mest varit att läsa engelska böcker vilket jag tycker fungerar hur bra som helst (kommer ej ha det målet nästa år) och att läsa 50 böcker detta året, vilket också är på god väg att uppfyllas.

Kommentar om nästa månad (augusti):
Jag håller på att läsa Game of Thrones just nu och är ca 350 sidor in i boken av 800, så den kommer jag fortsätta läsa i augusti och sedan har jag även fått hem lite recensionsexemplar som ska läsas och recenseras vilket jag också ser fram emot. Och sedan kommer ju även Bokmässan i Göteborg i slutet av augusti så jag tror det kommer bli en stor Book Haul denna månaden!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar