onsdag 7 oktober 2015

Top Ten Tuesday

Varje tisdag anordnar The Broke and The Bookish Top Ten Tuesday som går ut på att man ska lista sina tio favoriter inom ett visst valt ämne.

Denna tisdagens ämne är: Ten bookish things I want to quit or have quit, specifically books we had to dnf.

Daniellas: Ten books/series I've DNF'd (Could only find seven books/series that I gave up on)

1. Havets Demoner (#1 Vampyrater) av Justin Somper
Jag började läsa den när jag var yngre och jag läst aldrig klart den. Vet inte varför jag slutade men det kan vara källan till varför jag inte gillar vampyrböcker.












2. The Gallows Curse (#1 Crypt) av Andrew Hammond
Efter timmars av letande hittade jag boken jag sökt efter. Har inte boken i min bokhylla längre och efter mycket letande så bara kom namnet till mig. Läste denna boken för några år sedan och kom inte så långt in i den. Den var int alls som jag trodde och gav upp med att läsa den.












3. Evermore (#1 The immortals) av Alyson Noel
Den här boken verkade intressant ända tills jag började läsa den och fick reda på att det handlade om vampyrer :S












4. Etiquette & Espionage (#1 Finishing School) av Gail Carriger
Jag kommer inte läsa klart hela serien eftersom den här boken inte föll i min smak, och det är så synd för det är himla fina omslag på alla böckerna i serien.












5. Tankeläsaren (#1 De Utvalda) av Kristin Cashore
Från de flesta fick jag höra hur bra böckerna är i De Utvalda, till och med min pappa gillade böckerna. Men de intresserar inte mig alls och ändå har jag alla tre böckerna i min bokhylla.












6. Vargbröder (#1 Chronicles of Ancient Darkness) av Michelle Paver
Läste de två första böckerna när jag var yngre och tappade helt intresset när jag läste den tredje boken.












7. Benknotornas Labyrint (#1 39 Clues) av Rick Riordan
Läste även denna bokserie när jag var yngre och den var väldigt bra, men det blev för mycket platser och karaktärer att hålla koll på så att jag gav upp till slut och slutade läsa serien.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar