fredag 7 februari 2014

Sammanfattning: Januari

Årets första sammanfattning är här och vi har läst olika många böcker. Det har varit en stressig månad med allt från att ta sitt körkort (vilket vi båda lyckades med på samma dag), till skolarbeten och praktik. Så både har vi försökt läsa så mycket det går. (Daniella) Hade själv ett mål att läsa ut Numbers innan månadens slut (har läst hälften), men det höll inte eftersom jag inte hunnit. Men i alla fall så kommer sammanfattningen nu om månaden som gått och hur långt vi har kommit på våra mål.

Daniellas lästa böcker:



  • Beautiful Darkness (#2 Caster Chronicles) av Kami Garcia och Margaret Stohl
  • Berövad av Liz Coley
  • Harry Potter och fången från azkaban (#3 HP) av J.K. Rowling

Antal böcker lästa: 3 st
Svenska: 2 st
Engelska: 1 st

Tegelstenar (omkring/över 500 sidor): 2 st
Korta böcker (under 200 sidor): 0

Antal lästa sidor: 1339 sidor

Bästa boken: Svårt val eftersom både Beautiful Darkness och Berövad är jättebra böcker. Men jag väljer Berövad eftersom jag inte kunde sluta läsa den.

Besvikelsen: Ingen denna gången

Finaste omslag:














Uppnådda mål Januari:
  • Läsa 45 böcker (3/45)
  • Hälften av böckerna på engelska (1/23)
  • Läsa klart Caster Chronicles (2/4)
  • Läsa klart books of pellinor (1/4)
  • Läsa klart HP-serien (3/7)
  • Påbörja alla serier som ligger i bokhyllan (0/10)

Kommentarer om Januari månad/nästa månad:
Det går framåt med målen, men jag måste verkligen börja på alla mina serier i bokhyllan. Håller som sagt på att läsa Numbers, så snart har jag bara nio serier kvar att börja på. Denna månaden kommer också vara stressig eftersom allt ska in nu innan lovet. Men jag ska försöka hinna med att läsa så mycket som möjligt. Mål inför denna månaden; läsa minst fyra böcker! Får se om jag klarar/hinner med det.

Rebeccas lästa böcker:

Svenska: 4 st
Engelska: 0 

Tegelstenar (omkring/över 500 sidor): 0

Korta böcker (under 200 sidor): 0

Antal lästa sidor: 1426 sidor

Bästa boken: Även fast jag inte gav den här boken högsta betyg så har den verkligen satt sig på hjärnan och jag längtar väldigt mycket efter tvåan så bästa boken måste bli Legend av Marie Lu.
Besvikelsen
Besvikelsen: Ingen

Finaste omslag:














Framsteg på mål:

  • Läsa 5 klassiker [1/5]
  • Påbörja serier; Legend [1/4]
  • Framsteg på Boktyckes läsutmaning [5/65]

Kommentar om februari månad:
Jag har funderat på att ha ett "tema" på böckerna som jag läser varje månad och denna månaden tänkte jag ta fatt i alla oavslutade serier jag har i bokhyllan. Då jag har en del hela serier i hyllan och en del fortsättningar som jag känner att det är dags att ta tag i. De böckerna som jag därför bestämt mig för att läsa i februari är: Smaragdgrön av Kerstin Gier (som jag läser just nu), Nyckeln av Sara & Mats, Pandemonium & Rekviem samt, om jag hinner med, fortsätta läsa på serien Parasol Protectorate då jag har de två fortsättningarna hemma. En annan serie som jag egentligen också kan avsluta nu är Vampire Academy då jag har de tre sista böckerna i bokhyllan men de får vänta ett tag till, tyvärr.
När det sedan kommer till att köpa hem böcker så har jag bestämt mig för att inte köpa hem böcker om de inte är fortsättningar eller avslutningar på de serierna jag redan har hemma. Får se om jag kan hålla det.. jag har redan tre fortsättningar på väg hem som kommer dyka upp här på bloggen i slutet av månaden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar