måndag 14 december 2015

Harry Potter Shop

Här kommer bilder på de sakerna som vi köpte i shoppen på Warner Bros Studio: Harry Potter.

Daniellas inköp:

Jag var bara tvungen att köpa en choklad grodda med ett samlar kort i. Dock så tåler jag inte grodan så den får ligga kvar i min lilla box som en souvenir. I alla fall så fick jag samlar kortet Rowena Ravenclaw .Och såhär står det på baksidan: 

One of the four famous Founders of Hogwarts School of Witchcraft and Wizardy. Rowena Ravenclaw was the most brilliant witch of her time, though legend has it that a broken heart - cause unknown - contributed to her early demise. Her daughter Helena (the Grey Lady) is the Ravenclaw house ghost at Hogwarts.

Sedan fick man ett Passport där man kan fylla i lite uppgifter om sig själv och samla stämplar som fanns utsprida i Warner Bros Studio. En rolig sak tycker jag, både jag och Rebecca hittade alla.

Det bruna kortet till höger är en individuell biljett, vi alla fick olika och såklart så sparade jag min biljett =). 

Och sedan är det ett bokmärke ni ser i mitten som man fick gratis när man handlade något i shoppen. 

Underst ligger The Official Guide - The Making of Harry Potter, new edition och i den finns allt som fanns i deras studio.

Glömde nämna nyckelringen som ligger på passet, eftersom jag inte kunde äta grodan så ville jag också ha en nyckelring. Och grodan på nyckelringen luktar även choklad


Till vänster är min souvenir Butterbeer mugg som man fick behålla, men jag kommer nog inte använda den så mycket. Den får stå i min bokhylla med bokmärken i.
Till höger en keramik mugg som ska likna en gryta, den var så fin och gullig att jag bara måste ha den. Har druckit kaffe ur den två gånger. Men den är för fin för att användas, så jag vågar inte använda den mer. Antingen kommer även den stå i bokhyllan (och samla damm, lite synd) eller så kommer den bli väl använd. ^^

Rebecca inköp:
Chocolate Frog (stor choklad groda), Fizzing Whizzbees (choklad med popgodis i) & Every Flavor Beans (Jelly Beans blandat med goda/äckliga smaker)

Kortet i min groda, Helga Hufflepuff (ville egentligen få den Daniella fick men aja)

Chocolate Frog Key Chain (som luktar choklad!!)

Gryffindor Bookmark

Biljett "London till Hogwarts"

The Gringotts Coins - Noble Collection

Jubileums mynt som sammanfattar när alla filmerna kom ut.

Överlag så var jag nöjd med shoppen men dem hade inte alls det utbudet som jag förväntade mig gällandes alla de olika elevhemmen, Ravenclaw, Hufflepuff, Slytherin och Gryffindor. Dem hade främst saker för Gryffindor och Slytherin (det kan man ju förstå) men jag såg verkligen fram emot att hitta saker som tillhörde Ravenclaw, som jag gillar. Därför blev det ett Gryffindor-bokmärke, fast än att jag velat ha ett Ravenclaw-bokmärke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar