lördag 5 mars 2016

Bokrea 2016!

Årets bokrea har kommit efter så mycket längtan och planering på inköpslistor. Både min och Rebeccas plan för i år var att inte köpa så många böcker, vilket ingen av oss lyckades hålla. Jag har köpt totalt 8 böcker, det kanske kommer fler. Och Rebecca väntar fortfarande på några böcker/e-böcker. Här kommer iallafall årets bokrea inköp!

Daniellas reaböcker:
  • Utvandrarna (The Emigrants #1) av Vilhelm Moberg (Akademibokhandeln) 
  • Invandrarna (The Emigrants #2) av Vilhelm Moberg (Akademibokhandeln)
  • Nybyggarna (The Emigrants #3) av Vilhelm Moberg (Akademibokhandeln)
  • Sista brevet till Sverige (The Emigrants #4) av Vilhelm Moberg (Akademibokhandeln)
  • Arbetslös men inte värdelös av Nina Jansdotter & Beate Möller Akademibokhandeln)
  • Vän med fienden: En engelsk pojke i Nazityskland av Paul Briscoe & Michael McMahon (Akademibokhandeln)
  • Unga Kvinnor av Louisa May Alcott (Akademibokhandeln)
  • Till himlen och tillbaka: En neurokirurgs nära-döden-upplevelse av Eben Alexander (Akademibokhandeln)
  • Drottningen vänder blad av Alan Bennett (Akademibokhandeln) - är ej med på bild!
Jag hade planerat att köpa tre pocket böcker men jag har haft så stort problem i att få tag på böckerna eftersom Akademibokhandeln lät en stor kartong med böcker ligga i källaren. 
  Iallafall så åkte jag och min syster till Malmö för att kolla in SF bokhandelns bokrea (hittade tyvärr inget där) och bestämde oss för att åka till Emporia, där har de två Akademibokhandels butiker. Och där hittade jag två av mina pocket böcker som jag planerade att köpa. Blev så överlycklig när jag fick reda på att de hade utförsäljning, så det blev rea på rea, och jag passade även på att köpa ett fint bokmärke :)

Rebeccas reaböcker:
  • Sista brevet från din älskade av Jojo Moyes (Akademibokhandeln) 
  • Etthundra mil av Jojo Moyes (Ica Maxi)
  • Sophies historia av Jojo Moyes (Ica Maxi)
  • Arvet efter dig (Me Before You #2) av Jojo Moyes (Akademibokhandeln) 
  • Livet efter dig (Me Before You #1) av Jojo Moyes (Ica Maxi)
  • The Iron Trial (Magisterium #1) av Holly Black (SF bokhandeln)
  • City of Lost Souls (The Mortal Insturments #5) av Cassandra Clare (SF bokhandeln)
  • The Rithmatist (Rithmatist #1) av Brandon Sanderson (SF bokhandeln)
  • Plan B av Jonathan Tropper (Bokus)
  • De Icke Synliga av Fredrik Härén (Bokus)
  • Varför hatar män kvinnor som älskar dem? av Eva Rusz (Bokus)
Jag tänkte passa på nu när det är bokrea att testa ljudböcker, jag vet inte vilket format som är bäst och därför testar jag olika. Under mitt jobb lyssnar jag mycket på musik/podcaster och tänkte att jag kunde testa att även lyssna på ljudböcker. Och nu var dom ändå billiga! Men det tog lång tid innan jag fick de jag beställde från Bokus! 
Tydligen handlar "formaten" om hur många cd-skivor man vill ha ljudboken på. Plan B, är t.ex. bara på en skiva (men då brukar de också vara dyrare!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar