torsdag 21 april 2016

Daniella recenserar: The Siren

Titel: The Siren
Författare: Kiera Cass
Förlag: Harper Teen
Rec-ex/Vinst/Gåva: -
Sidor: 327
Serie: -
Utläst: 27/3-16





Bokens första mening: It's funny what you hold on to, the things you remember when everything ends.

Handling:
Years ago, Kahlen was rescued from drowning by the ocean.To repay her debt, she has served as a Siren ever since, using her voice to lure countless strangers to their deaths. Though a single word from Kahlen can kill, she can't resist spending her days on land, watching ordinary people and longing for the day when she will be able to speak and laugh and live freely among them again.
  Kahlen is resigned to finishing her sentence in solitude... until she meets Akinli. Handsome, caring and kind, Akinli is everything Kahlen ever dreamed of. And though she can't talk to him, they soon forge a connection neither of them can deny... and Kahlen doesn't want to.
  Falling in love with a human breaks all the ocean's rules, and if the Ocean discovers Kahlen's feelings, she'll be forced to leave Akinli for good. But for the first time in a lifetime of following the rules, Kahlen is determined to follow her heart.

Min åsikt:
Jag tycker att huvudkaraktären Kahlen blir förälskad i Akinli alldeles för fort för att jag ska hinna bli berörd av deras kärlek. Det enda som krävs är ett mötte mellan Kahlen och Akinli sedan uppstår gnistor, efter det träffas de lite då och då. Jag hade velat ha ännu mer av deras romantik och kemin mellan dem, tyvärr så brister det för mig i denna boken, annars brukar Kiera Cass vara bra på att just beröra läsarna med kemin mellan karaktärerna. Det händer inte så speciellt mycket i handlingen i heller. Det blir en medelmåttig bok för mig med ett väldigt snyggt bokomslag. Jag hoppas Kiera Cass fortsätter att skriva böcker i framtiden, efter The Selection serien, och jag kommer självklart läsa de böckerna med. Men just den här boken berör inte mig.

Betyg: 3.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar