onsdag 4 januari 2017

Sammanfattning av året 2016

Daniellas sammanfattning av året:

Antal lästa böcker: 49
Antal lästa noveller: 0
Antal ljudböcker: 0
Antal omläsningar: 1

Svenska: 13
Engelska: 37

Antal tegelstenar (över 500): 6 st
Antal kortisar (under 200): 7 st

Antal lästa sidor: 17402 sidor

Påbörjade serier: 12
Avslutade serier: 6

Topp 3 bästa böcker:
3. The Crown (The Selection #5) av Kiera Cass












2. Fyren mellan haven av M.L. Stedman












1. The Unexpected Everything av Morgan Matson


















Topp 3 finaste omslag:
3. Shallow Graves av Kali Wallace












2. Firstlife av Gena Showalter












1. Passenger av Alexandra Bracken


















Topp 3 nya författare:
3. R.J. Anderson
2. Alexandra Bracken
1.Gena Showalter

Månaden mest böcker lästes: Juli (9 böcker)
Månaden minst böcker lästes: Oktober/november (1 bok)

Avklarade mål 2016:
- Läsa minst 40 böcker [50/40] - 31/8
- Läsa  minst två böcker i månaden [22/24]
- Läsa klart Harry Potter böckerna [7/7] - 22/6

Nya mål inför 2017:
- Läsa minst 45 böcker [0/45]
- Läsa klart Percy Jackson and the Olympians [1/5]
- Recensera utlästa böcker inför året 2017

Rebeccas sammanfattning av året:


Antal lästa böcker: 31
Antal lästa noveller: 2
Antal ljudböcker: 9
Antal omläsningar: 0

Svenska: 29
Engelska: 13

Antal tegelstenar (över 500): 1
Antal kortisar (under 200): 10

Antal lästa sidor: 11 688

Påbörjade serier: 7
Avslutade serier: 0

Topp 3 bästa böcker:
3. Ceremonin (The Selection #1) av Kiera Cass












2. Ibland mår jag inte så bra av Therése Lindgren












1. Livet efter dig av Jojo Moyes

















Topp 3 finaste omslag:
3. Harry Potter and the Cursed Child av J.K. Rowling

2. Into the Wild av Erin Hunter












1. The Heart of Betrayal av Mary E. Pearson



















Topp 3 nya författare:
3. Agatha Christie
2. Erin Hunter
1. Jojo Moyes

Månaden mest böcker lästes: December (7 böcker)
Månaden minst böcker lästes: Februari (1 bok)

Avklarade mål 2016:
- Läsa 30 böcker [42/30]
- Bli bättre med recensioner (komma ikapp med de gamla och vara duktig med de nya)
- Läsa sagan om ringen [1/3]
- Avsluta så många serier som möjligt

Nya mål inför 2017:
Har bestämt mig för att inte har några nya mål inför 2017 utom endast ett och det är att läsa för nöjes skull! Recensionerna har jag fortfarande inte blivit bättre på och det beror på att jag har prioriterat annat före och dessutom inte haft så mycket tid för bloggen under större delen av 2016. Men recensionsexepmlaren har jag ändå tänkt att jag ska ta tag i under 2017 ifrån förra året. Skärpning får det bli på den punkten. Men det är tveksamt om någon annan recension kommer att läggas upp. Jag har tappat lite intresse för bloggandet i och med att jag känt att läsningen inte varit den bästa unde 2016. Men jag hoppas att intresset ska stiga igen i och med att jag inte kommer ha några *måsten* med varken bloggen eller läsningen. En stor eloge ska dock min syster ha som trots allt ändå fortsatt publicera inlägg här på bloggen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar