torsdag 7 januari 2016

Daniella recenserar: Knife

Titel: Knife
Författare: R.J. Anderson
Förlag: Orchard Books 
Rec-ex/Vinst/Present: -
Sidor: 318
Serie: Faery Rebels #1
Utläst: 4/1-16





Bokens första mening: 'I only want to go out for a little, little while,' thr faery child pleaded.

Handling:
Once upon a time, a fairy is born. She lives in an old oak tree at the bottom of a garden with the rest of the fairy folk. Never has she known a time when life hasn't been hard, with many dangers and much adversity. But when she becomes the Hunter of a group and learns to do battle in the outside world, her adentures really take off...
  Don't read this book if you're expecting fairy dust - the last thing Knife is likely to wield is a magic wand...

Min åsikt:
Jag har velat ha den här boken så länge och jag har ångrat att jag inte köpte den första gången jag såg den. Så när jag äntligen får tag på den hade jag glömt vad den handlar om, det ända jag visste var att jag inte skulle tveka med att köpa den. Och jag ångrar inte att jag köpt den, boken överträffade mina förväntningar.
  Knife handlar om älvor, så mycket visste jag innan jag började läsa den. Men det är så mycket mer än bara älvor.
  Handlingen i boken kretsar kring älvan Knife. Hon lever i ett samhälle där alla älvor har blivit upplärda att frukta utsidan av trädet samt alla människor. Men Knife är nyfiken och orädd, människor fascinerar henne. Istället för att hålla sig borta från dem, utforskar hon deras liv och snart har hon en pojke till vän.
  Jag gillar verkligen de ögonblicken då Knife och Paul spenderar tid tillsammans, samt när Knife utforskar det okända. Det fanns ett ögonblick i boken som rörde mitt hjärta som mest och det har med Knife och Paul att göra, så mycket kan jag berätta om det om jag inte ska spoila för mycket.

Betyg: 4.2
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Andra böcker i serien:













Andra böcker av författaren:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar